Πώληση επαγγελματικού χώρου

Μια πολύ ιδιαίτερη κατηγορία ακινήτων στην Αθήνα όπως και σε κάθε πόλη της Ελλάδας είναι τα μισθωμένα καταστήματα, τι να αγοράσω τελικά και γιατί;
Μια πολύ ιδιαίτερη κατηγορία ακινήτων σε κάθε πόλη της Ελλάδας είναι τα μισθωμένα καταστήματα, το μεσιτικό μας γραφείο ειδικεύεται κατά βάση στα μισθωμένα καταστήματα στην Αθήνα, το γραφείο μας λειτουργεί εδώ και πολλά χρόνια και έχει πλέον μια πολύ μεγάλη λίστα αγοραστών και πωλητών μισθωμένων καταστημάτων μιας και τα μισθωμένα καταστήματα είναι η βασική μας ασχολία.
Αυτό που διαφοροποιεί όμως τα μισθωμένα καταστήματα πέραν από οποιαδήποτε άλλη επένδυση σε ακίνητα είναι πως αυτού του είδους ακινήτων εισοδήματος είναι πάντοτε ισόγεια, και με τις μεγαλύτερες αποδώσεις ενοικίων από όλα τα υπόλοιπα ακίνητα.

Επώνυμα μισθωμένα καταστήματα

Ένα αρκετά κεντρικό κατάστημα είναι το είδος αυτό του ακινήτου που δεν μένει ξενοίκιαστο ούτε στις πιο δύσκολες εποχές που πέρασε η Ελλάδα, την εποχή της μεγάλης κρίσης υπήρχαν καταστήματα που λειτουργούσαν κανονικά, ακόμη και όταν εφαρμόστηκαν τα πιο σκληρά μέτρα από την κυβέρνηση με το κλείσιμο των τραπεζών και το minimum ποσό ανάληψης από τις τράπεζες ανά εβδομάδα, εκείνον τον καιρό μπορεί να έγιναν κάποιες μειώσεις (διορθώσεις) στα ενοίκια των καταστημάτων και η απόδοσή τους να έπεσε πρόσκαιρα αλλά μόνο πρόσκαιρα, οι άνθρωποι επί παραδείγματι που είχαν ένα μισθωμένο κατάστημα σε κάποια τράπεζα, σε κάποιο Σούπερ Μάρκετ, στα ZARA, στον Γρηγόρη, στα EVEREST ή σε οποιαδήποτε καλοβαλμένη επιχείρηση συνέχιζαν να παίρνουν το ενοίκιό τους την ώρα που χιλιάδες επιχειρήσεις έκλειναν και το 70% των γραφείων είχαν ξενοικιαστεί και πλήρωναν μόνο τους φόρους των ακινήτων.

Επένδυση σε μισθωμένα καταστήματα

Τα μισθωμένα καταστήματα λοιπόν είναι μια σίγουρη επένδυση η οποία πρέπει να γνωρίζουμε πως έχει δύο βασικά κριτήρια για την αγορά τους εκτός της ηλικίας του καταστήματος η οποία δεν παίζει καθοριστικό ρόλο στην διαφορά τιμής του μισθωμένου αυτού ακινήτου, αν θέλουμε επί παραδείγματι να αγοράσουμε ένα κεντρικό κατάστημα η μόνη μας επιλογή φυσικά είναι το κέντρο της περιοχής που μας ενδιαφέρει να επενδύσουμε τα χρήματά μας, το κέντρο όμως κάθε περιοχής είναι το πρώτο που χτίζεται στην περιοχή αυτή όπως και σε κάθε δομημένη περιοχή.
Ποια είναι λοιπόν τα κριτήρια αυτά και πως θα τα εκμεταλλευτούμε προς όφελός μας;

Αγορά μισθωμένου καταστήματος

1) Το πιο βασικό για μια μακροχρόνια απόδοση στην επένδυσή μας είναι το σημείο που βρίσκεται το ακίνητο, όσο πιο κεντρικό το μισθωμένο κατάστημα που θα αγοράσουμε τόσο πιο καλή είναι η εταιρεία που το μισθώνει και τόσο πιο μεγάλη υπεραξία θα λάβουμε από τυχόν πώληση αυτού του ακινήτου στο μέλλον.
2) Το δεύτερο και εξίσου βασικό είναι ο ενοικιαστής του καταστήματος, αν επι παραδείγματι το κατάστημα είναι Super Market τότε σίγουρα δεν θα βρίσκεται στην πιο εμπορική γωνία της περιοχής που μας ενδιαφέρει να επενδύσουμε τα χρήματά μας αλλά θα είναι σε κεντρικό σημείο και θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της περιοχής του.
Αν μας ενδιαφέρει η πολύ υψηλή απόδοση και μόνο τότε οι πολύ κεντρικές περιοχές δεν θα μας προσφέρουν μια τέτοια απόδοση και ο λόγος είναι απλός, υπάρχουν επενδυτές που δεν τους ενδιαφέρει καθόλου το ύψος της απόδοσης του καταστήματος αλλά μόνο η θέση του, έτσι αν για παράδειγμα περιμένουμε να αγοράσουμε ένα μισθωμένο κατάστημα στην οδό Ερμού με απόδοση 7 ή 8% τότε άδικα θα περιμένουμε επειδή μόλις η απόδοσή του πάει στο 4 – 4,5% το έχουμε πουλήσει με δύο τηλεφωνήματα σε συγκεκριμένους αγοραστές ακινήτων.
Έτσι λοιπόν αν οι υψηλές ετήσιες αποδώσεις του μισθωμένου καταστήματος είναι το βασικό μας κριτήριο και όχι η θέση του, τότε αυτό που αμέσως μετά πρέπει να σκεφτούμε είναι το ποιος μισθώνει το κατάστημα αυτό, αν είναι ένα μαγαζί με έναν ενοικιαστή που είναι ήδη αρκετά χρόνια στο κατάστημα αυτό, θέλει να παραμείνει και είναι καλοπληρωτής τότε είναι η επόμενη πιο ασφαλής λύση εξασφάλισης του κεφαλαίου που διαθέτουμε για την αγορά του ακινήτου μας.

Ασφάλεια κεφαλαίου

Όμως πρέπει να γνωρίζουμε πως μπορεί το ενοίκιο που μπαίνει κάθε μήνα στον τραπεζικό μας λογαριασμό μπορεί να είναι υψηλότερο από ότι αν επενδύαμε σε ένα πιο κεντρικό κατάστημα το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει στην περίπτωση που το πουλήσουμε μετά από λίγα χρόνια, το πιο κεντρικό κατάστημα θα μας αποφέρει μεγαλύτερη υπεραξία, δηλαδή σε περίπτωση πώλησής του κεντρικού καταστήματος μετά από λίγα χρόνια θα πάρουμε περισσότερα χρήματα από το αν πουλήσουμε ένα ακίνητο που δεν είναι τόσο κεντρικό στο ίδιο ποσό επένδυσης για την αγορά τους.

Για τυχόν απορίες σας παρακαλούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας μέσω Email είτε στο 2117500417